امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه خوارزمی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز امضا تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه خوارزمی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1401/3/24 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در راستای شعار سال و با هدف توانمند سازی فارغ التحصیلان و تامین پشتوانه علمی، اقتصادی بازار و ارتباط نظام مند با دستگاه های دولتی تفاهم نامه ای را با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز منعقد کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، تفاهم نامه ای بین دانشگاه خوارزمی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ با موضوع  همکاری نظام مند و نهادینه شده بین اداره کل تعاون و دانشگاه برای برنامه ریزی در خصوص مسائل مشترک حوزه روابط کار، رفاه و امور اجتماعی، کار آفرینی و اشتغال، تعاون و  هدایت، توانمندسازی فارغ التحصیلان جویای کار و تامین پشتوانه علمی اقتصاد بازار کار آن ها در قالب تاسیس مرکز تعاونی کاریابی دانشگاه منعقد شد.
در نشستی که با موضوع انعقاد تفاهم نامه برگزار شد، دکتر عزیزالله حبیبی، ریاست دانشگاه خوارزمی ابراز امیدواری کردکه با انعقاد این تفاهم نامه بتوان افق های بلندی برای نیل به اهداف دانشگاه در راستای شعار سال برداشت  و گفت: دانشگاه خوارزمی در خصوص فراهم نمودن زمینه های کارآفرینی و اشتغال  آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل تعاون استان دارد. 
مهندس عبدالله دارایی، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز پاسخگویی به مردم  را از برکات این حرکت دانست و اظهار امیدواری کرد که این حرکت آغازی برای  برای نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی و تسری آن به جامعه و دانشجویان است. مدیرکل اداره تعاون استان البرز در خصوص کارآفرینی دردانشگاه خوارزمی گفت: اختصاص مجوز کاریابی تخصصی به دانشگاه قابل اجرا است و این اداره کل آمادگی دارد تا در فرصت تابستان آموزش های مهارتی و حرفه ای را برگزار کند، همچنین در مبحث آسیب های اجتماعی نیز می توان کلاس های مهارت آموزی برگزار کرد. وی افزود: دانشگاه خوارزمی هاب کاریابی تخصصی دانشگاه های استان البرز است.
در این نشست دکترجمشید شنبه زاده، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی انعقاد تفاهم نامه را نقطه عطف همکاری و گسترش فعالیت دانشگاه و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی دانست و اظهارداشت: در این تفاهم نامه خواسته و نیاز های دانشگاه و اداره کل در خصوص برون رفت از مشکلات و موانع اشتغال زایی با ایجاد کارگروه های مشترک مرتفع خواهد شد.
 درادامه مهندس رضایی نسب، مدیرپشتیبانی و منابع انسانی اداره کل تعاون استان البرز گفت : استفاده از ظرفیت های متقابل شروع شده است و ادامه خواهد یافت. امید است این تفاهم نام به مجموعه زیست بوم کارآفرینی دانشگاه کمک کند. وی عنوان کرد: سیاست دولت در برنامه هفتم توسعه نیز در این راستا است واجرای این تفاهم نامه می تواند در این حوزه ثمربخش باشد.
دکتر حمزه نوذری، مدیر دفتر کارآفرینی و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی از افزایش تعداد شرکت های تخصصی برای جذب فارغ التحصیلان خبر داد و اظهارداشت: ۷۶ درصد از فارغ التحصیلان ما شاغل هستند. علاقه دانشجویان به محیط کار و مباحث در زمینه کارآفرینی، مهارت آموزی و اشتغال نیز افزایش پیدا کرده است. 
 سپس دکتر شیدایی عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: ظرفیت های قوی از لحاظ هیئت علمی و دانشجویی در دانشگاه وجود دارد. اداره کل تعاون می تواند از این پتانسیل قوی در جهت بهره برداری هدف های خود استفاده نماید.
در پایان نشست تفاهم نامه توسط ریاست دانشگاه خوارزمی و مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1239 بار   |   دفعات چاپ: 112 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر