تراشه Intel 14600K تنها ۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل است تراشه Intel ۱۴۶۰۰K تنها ۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل است

 | تاریخ ارسال: 1402/6/26 | 

در فاصله‌ی چند روز به برگزاری کنفرانس جدید اینتل، بنچمارک منتسب‌ به Intel Core i۵-۱۴۶۰۰K در شبکه‌ی اجتماعی بیلی‌بیلی فاش شده و سیستمی که برای ثبت بنچمارک استفاده شده، به مادربرد Z۷۹۰ و کارت گرافیک AMD مدل RX ۷۹۰۰ XTX مجهز بوده است.

بررسی اولیه نشان می‌دهد که ولتاژ ۱۴۶۰۰K به بیش‌ از ۱٫۴ ولت رسیده که برای پردازنده‌ای میان‌رده کمی زیاد است. شاید اینتل در نمونه‌ی نهایی این پردازنده، مسئله‌ی ولتاژ را رفع کند.

Intel Core i۵-۱۴۶۰۰K توانست در سنگین‌ترین پردازش بنچمارک AIDA۶۴ به توان ۱۶۰ وات و دمای زیر ۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد دست یابد.
 

تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدید اینتل در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Cinebench ۲۰۲۴ تا ۱۰ درصد سریع‌تر از ۱۳۶۰۰K ظاهر شد، اما در Cinebench R۲۳ و CPU-Z تفاوت به پنج درصد کاهش یافت. احتمالا فرکانس پردازشی ۱۴۶۰۰K حدوداً ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر از ۱۳۶۰۰K خواهد بود؛‌ بنابراین انتظار نداریم تفاوت بین دو پردازنده چندان چشمگیر باشد.

Intel Core i۵-۱۴۶۰۰K عضو پردازنده‌های نسل ۱۴ دسکتاپ (رپتور لیک رفرش) اینتل است و از ۶ هسته‌ی پرقدرت به‌همراه هشت هسته‌ی کم‌مصرف بهره می‌گیرد و مجموعاً ۲۰ ترد دارد. این هسته‌ها همچون نسل قبل بر پایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند و به‌ترتیب از ریزمعماری Raptor Cove و Gracemont استفاده می‌کنند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 602 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر