میکرون نسل جدید حافظه گرافیکی GDDR7 را نیمه نخست ۲۰۲۴ معرفی می‌کند میکرون نسل جدید حافظه گرافیکی GDDR۷ را نیمه نخست ۲۰۲۴ معرفی می‌کند

 | تاریخ ارسال: 1402/4/25 | 
میکرون رسماً اعلام کرد که نسل جدید فناوری حافظه گرافیکی GDDR۷ این شرکت کمتر از یک سال دیگر معرفی و در محصولات نسل جدید به کارگرفته خواهد شد.

هرمحصولی که در برنامه زمانبندی انویدیا، AMD و اینتل برای سال آینده برنامه‌ریزی شده باشد، میکرون برای تأمین تکنولوژی حافظه گرافیکی نسل جدید آن ابراز آمادگی می‌کند. طی دو سال گذشته، تولیدکنندگان مختلف مموری در جهان به کرات به استاندارد GDDR۷ اشاره کردند اما تاکنون هنوز استفاده از این فناوری به مرحله آزمایشی نرسیده است.
 

حالا مدیرعامل میکرون در جریان گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳ این شرکت تأیید کرده که این شرکت سال آینده محصول جدید G۷ خود را براساس فناوری ساخت ۱ß معرفی خواهد کرد. متأسفانه این شرکت هنوز آماده نیست تا جزئیات بیشتری مانند سرعت احتمالی آن را در این خصوص با مخاطبان در میان بگذارد.

حافظه‌های گرافیکی GDDR۶ درحال حاضر در کارت‌های گرافیک سری Radeon RX ۷۹۰۰ با سرعت ۲۰ گیگابیت برثانیه عرضه می‌شوند؛ درحالی که تکنولوژی GDDR۶X میکرون در کارت‌های گرافیک RTX ۴۰ انویدیا مورد استفاده قرار گرفته که حداکثر سرعت آن به ۲۲.۴ گیگابیت برثانیه می‌رسد.
 

شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ نیز برنامه‌های خود را برای معرفی فناوری حافظه ۳۶ گیگابیت برثانیه‌ی GDDR۷ در آینده اعلام کردند اما متأسفانه سامسونگ برخلاف میکرون زمان مشخصی را برای دسترسی به حافظه‌های GDDR۷ تعیین نکرده است.

کارت‌های گرافیک احتمالی نسل جدید که به حافظه‌های GDDR۷ مجهز می‌شوند، قاعدتاً باید با رابط حافظه ۳۸۴ بیت همراه شوند تا حداکثر پهنای باند تئوری ۱.۷ ترابایت بر ثانیه یعنی ۷۰ درصد بیشتر از RTX ۴۰۹۰ برای آن‌ها قابل دستیابی باشد. البته گیمرها نباید چنین سرعتی را از نسل اول محصولات G۷ انتظار داشته باشند. درواقع، پهنای باند بالاتر ممکن است منجر به استفاده از گذرگاه‌های حافظه باریک‌تر در پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد شود تا زمانی‌که پهنای باند بالاتری ارائه شود.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 586 بار   |   دفعات چاپ: 54 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر